Vouit să aflăm cine este Edgar Dale? Ei bine, Edgar Dale este un educator american care a dezvoltat conceptul de Experiența în formarea conului, cunoscut și sub denumirea de Piramida învățării. Descoperă în acest articol contribuțiile sale în domeniul instruirii audio și vizuale, precum și miturile și faptele precise despre Conul Experienței.
Pentru cei grăbiți, iată cele 5 puncte cheie de reținut:
- Edgar Dale a dezvoltat conceptul de Experiența în formarea conului, cunoscut și sub denumirea de Piramida învățării.
- Acesta a adus numeroase contribuții în domeniul instruirii audio și vizuale.
- Edgar Dale a avertizat că piramida învățării nu trebuie interpretată prea serios și nu trebuie să fie folosite procente în con pentru a calcula gradul de reținere a informației.
- Cupa de Experiență a lui Dale este un model care ajută profesioniștii în domeniul dezvoltării și învățării să planifice experiențe de învățare care să profite de mediile de învățare cele mai eficiente.
- Pentru a crea medii de învățare eficiente, este important să se utilizeze o varietate de resurse multimedia și să se ofere participanților experiențe bogate și memorabile.
Cine a fost Edgar Dale?
Edgar Dale a fost un educator american cunoscut pentru contribuțiile sale în domeniul instruirii audiovizuale și dezvoltarea conceptului de Experiența în formarea conului. El a petrecut mare parte a carierei sale la Universitatea Ohio State, unde a fost profesor și cercetător învățăcel. Dale a lucrat, de asemenea, în domeniul editorial al Eastman Teaching Films la Eastman Kodak.
Educația și cariera lui Edgar Dale
Dale a început cariera în educație ca profesor și superintendent al școlilor din Webster, Dakota de Nord. Ulterior, s-a mutat la Winnetka, Illinois, unde a lucrat ca profesor la o școală gimnazială. În 1929, Dale s-a alăturat facultății Universității Ohio State și a lucrat acolo până la pensionare în 1970. În timpul carierei sale, el a primit numeroase premii și distincții pentru contribuțiile sale în educație.
Dezvoltarea conceptului de Experiența în formarea conului
În 1946, Dale a introdus conceptul de Experiența în formarea conului într-un manual despre metodele audiovizuale în predare. El a revizuit acest concept în edițiile ulterioare ale manualului său.
Modelul autentic al Experienței în formarea conului
Modelul autentic al Experienței în formarea conului creat de Edgar Dale include 11 nivele, începând de la experiențe concrete și orientate către un scop și terminând cu experiențe abstracte și simbolice. Acest model ne arată importanța amestecului de experiențe concrete și abstracte în procesul de învățare.
Utilizarea modelului Experienței în formarea conului
Modelul Experienței în formarea conului este util în proiectarea cursurilor și a trainingurilor. Acest model ne ajută să integrăm corect materialele audiovizuale în procesul de învățare și să planificăm experiențe eficiente pentru cursanți.
Concluzie
Edgar Dale a fost un educator american remarcabil care a adus importante contribuții în domeniul instruirii audiovizuale și a dezvoltat conceptul de Experiența în formarea conului. Modelul său autentic ne arată importanța amestecului de experiențe concrete și abstracte în procesul de învățare.
FAQ: Cele mai frecvente întrebări despre Edgar Dale
Cine a fost Edgar Dale?
Edgar Dale a fost un educator american cunoscut pentru contribuțiile sale în domeniul instruirii audio și vizuale. A fost profesor la Universitatea Ohio State și a lucrat și în domeniul producției filmelor educaționale la Eastman Kodak. Edgar Dale a introdus conceptul de Experiența în formarea conului, cunoscut și sub denumirea de Piramida învățării.
Ce a realizat Edgar Dale în cariera sa?
În prima parte a carierei sale, Edgar Dale a fost profesor și superintendant al școlilor din Webster, Dakota de Nord, iar apoi profesor la o școală gimnazială din Winnetka, Illinois. Ulterior, el a lucrat pentru Eastman Kodak în departamentul editorial al Eastman Teaching Films în Rochester, New York. În 1929, Dale a devenit profesor la Universitatea Ohio State, unde a rămas până la pensionare în 1970.
Ce este Experiența în formarea conului?
Experiența în formarea conului este un concept dezvoltat de Edgar Dale care prezintă diferitele tipuri de experiențe de învățare și modul în care acestea pot fi utilizate pentru a maximiza procesul de învățare. Este uneori denumită și Piramida învățării. Modelul original propus de Dale cuprinde 11 nivele care variază de la experiențe directe și orientate către un scop, până la experiențe abstracte și simbolice.
De ce este importantă Experiența în formarea conului?
Experiența în formarea conului este importantă deoarece ne ajută să înțelegem modul în care diferitele tipuri de experiențe pot influența procesul de învățare. Prin folosirea unei varietăți de resurse multimedia și oferind participanților experiențe bogate și memorabile, putem maximiza eficiența mediilor de învățare. Acest model ne arată că combinarea experiențelor concrete și abstracte este benefică în procesul de învățare.
Unde a fost prezentată greșit Experiența în formarea conului?
Experiența în formarea conului, cunoscută și sub denumirea de Piramida învățării, a fost adesea prezentată în mod incorect și greșit interpretată. Edgar Dale nu a inclus nicio cifră în con și nu și-a bazat modelul pe cercetări științifice. Ulterior, cifrele au fost adăugate în mod incorect de către un angajat al companiei de petrol Mobil în 1967.
Cum putem utiliza Experiența în formarea conului în practică?
Pentru a utiliza Experiența în formarea conului în practică, este important să se utilizeze o varietate de resurse multimedia și să se ofere participanților experiențe de învățare bogate și memorabile. Acestea pot include materiale audio și vizuale, precum și activități practice care implică simțurile. Prin combinarea experiențelor concrete și abstracte, putem crea medii de învățare eficiente și captivante.