Melanie Martinez nu este doar o cântăreață foarte talentată, ci și un povestitor creativ care își folosește arta pentru a exprima o gamă de emoții și narațiuni diferite. Este cunoscută pentru estetica înfricoșătoare și versurile sumbre, așa că nu este o surpriză faptul că noul ei single se numește „DEATH”. În piesă, Martinez explorează intricatețile delicate ale vieții și sfârșitul inevitabil al acesteia. Cântecul urmărește un „spirit care s-a reîntors din lumea de dincolo și luptă să se conecteze cu cei în viață”. Acest spirit este menit să reprezinte alter-ego-ul ei, Crybaby, care a fost găsit în proiectele ei anterioare. Mai mult, în februarie 2023, ea a postat o fotografie criptică a unui picior de ciupercă cu inscripția „RIP CRYBABY”, care a fost ulterior prezentată în videoclipul corelat. Piesa începe cu Martinez vorbind cu un efect vocal înfricoșător: „Moartea este viață, este moarte, este viață, este moarte, este viață, este.” Acest lucru simbolizează faptul că moartea este un ciclu constant de care nimeni nu poate scăpa – toți ne naștem și suntem destinati să murim. De aici, Martinez începe prima strofă cu versurile: „Ei își taie numele în mormânt din nou// Florile sunt proaspete și fețele lor umede// Trupul meu a murit, dar eu sunt în viață// Uită-te peste umărul tău, m-am întors din morți.” Aceste versuri aluzionează la moartea alter-ego-ului ei, în timp ce fanii ei continuă să plângă pierderea erei Crybaby. În refren, ea repetă în mod constant declarația: „M-am întors din morți.” Le spune fanilor ei că, după pauza ei de trei ani, ea se renaște acum într-o nouă persoană. Apoi, în pre-refren, ea cântă versurile inteligente: „Imortală prin design// Voi fi aici să te întâlnesc de fiecare dată.” Prin aceste versuri, ea le asigură fanilor ei loiali că, indiferent de anii care trec și de personajele diferite pe care le adoptă, ea se va întoarce mereu pentru ei. Pe parcursul piesei, ea folosește versuri poetic întunecate pentru a descrie această metaforă unică care descrie noua ei eră muzicală. „DEATH” este un cântec scris cu abilitate care reprezintă introducerea perfectă pentru viitorul ei album și proiectele ulterioare.
„DEATH” păstrează caracteristica estetică misterioasă a lui Martinez, folosind teme morbide și imagini supranaturale. Cântecul începe cu un fundal înfricoșător, format din sunete subtile de vânt și de natură, cu Martinez vorbind folosind un efect vocal. Vocea imită sunetul unei fetițe mici, referindu-se la fosta ei persoană, Crybaby. Apoi, cântecul trece la un bătăi de inimă care se accelerează și apoi se dezechilibrează, semnificând sfârșitul unei vieți. Odată ce Martinez începe să cânte strofa, producția trece la chitară, care ghidează ascultătorul prin versurile sumbre. Există un sunet synth lent în fundal, făcând producția să lovească ascultătorul în valuri. Acest efect este utilizat în mod regulat pe parcursul piesei. Când ajunge pre-refrenul, producția introduce vioara și violoncelul, oferind un component suplimentar piesei. Mai mult, ritmul începe să se accelereze și emoția din spatele vocilor se intensifică. Când ajunge refrenul, ascultătorul este uimit de schimbarea bruscă a piesei. Ritmul scade, oferind o producție de synth captivantă care contrazice versurile liniștitoare. Înainte de a doua strofă, există un solo intens de synth care utilizează efecte vocale unice care adaugă un element agonizant emoțiilor. Acest lucru amplifică în continuare semnificația puternică a cântecului și arată abilitatea neechivocă a lui Martinez de a se evidenția în rândul colegilor ei. Când apare a doua strofă, chitara disparțe și este înlocuită de bass și de bătaia tobelor. În plus, se aude un synth foarte subtil în fundal. În al doilea pre-refren, producția oferă o dinamică unică piesei. Este bazat pe vocile în strat cu efecte sonore semnificative. La început, muzica este redusă, atrăgând atenția asupra vocilor înainte de a trece la chitara electrică și bass care întărește anticiparea căderii ritmului. Producția synth este reintrodusă împreună cu vioara și violoncelul, înainte ca piesa să explodeze în refrenul cu beat-uri puternice. Când apare partea de mijloc, refrenul continuă să sune în fundal, oferind un strat unic producției. Piesa se încheie cu vocile înfricoșătoare care șoptesc „M-am întors”, iar fundalul piesei oferă sunete ominoase ale lui Martinez, poate chiar ale lui Crybaby, fugind și respirând greu. Cu „DEATH”, Martinez întruchipează pe deplin mesajul său de a rebrandui persona ei iubita într-un nou personaj pe care fanii îl vor adora și mai mult.
Imaginile ethereal utilizate pe parcursul piesei „DEATH” sunt exemplificate impecabil în videoclipul corespunzător. Vizualul începe cu camera ridicându-se ușor din groapă, arătând cinci personaje animale care o supraveghează. Odată ce introducerea sinistră se încheie și începe bătăile inimii, videoclipul trece la cele cinci personaje punând flori în jurul gropii, în timp ce camera se concentrează pe piciorul de ciupercă care are inscripționat „RIP CRYBABY”. Acest lucru stabilește atmosfera neliniștitoare care se menține constant pe parcursul videoclipului. Când Martinez începe să cânte, ea este arătată ca persona ei Crybaby, îngropată la șase picioare adâncime în pământ. Pe măsură ce camera se îndepărtează, publicul observă că ea poartă o rochie purtată de mai multe ori pe parcursul erelor sale anterioare. Mai mult, există o gaură mare în pieptul ei unde ar trebui să fie inima. Acest lucru indică faptul că Crybaby este mort și inima ei nu mai este cu ea. După câteva cadre, noul personaj al lui Martinez, găsit pe coperta albumului, este văzut ieșind încet din această gaură. Cele două personaje sunt legate unul de celălalt cu un cordon ombilical. Această imagine continuă periodic pe parcursul videoclipului, reprezentând renașterea de la o persoană la alta persona. Spre sfârșitul videoclipului, „cordonul” care leagă cele două personaje se rupe în sfârșit, permițând noii persoane să se elibereze complet și să fie propria sa persoană. Pe măsură ce videoclipul continuă, noul personaj al lui Martinez este văzut înconjurat de cele cinci personaje animale care o plângeau. Acesta poate reprezenta fanii care îi simt lipsa lui Crybaby, dar acum o susțin pe deplin pe noul personaj al lui Martinez. Mai târziu în videoclip, noul personaj este arătat stând deasupra trupului lui Crybaby, având înfipte în pieptul ei mai multe săbii, sugerând că ea este cea care a ucis-o pe Crybaby și preia acum rolul ei. La sfârșit, groapa este arătată complet umplută, făcând în cele din urmă înmormântarea lui Crybaby. Noul personaj erupe din pământ, semnificând că Crybaby este acum odihnit, dar Martinez este liberă de mormânt – ea se „întoarce din morți”. Videoclipul muzical este plin de o mulțime de indicii și detalii meticuloase care necesită publicului să-l urmărească de mai multe ori pentru a procesa pe deplin tot ceea ce conține. „DEATH” este un cântec complex în ceea ce privește versurile, producția și vizualurile, demonstrând în continuare talentul creativ inconfundabil al lui Martinez.
Melanie Martinez este o cântăreață și compozitoare americană din Queens. Cariera sa muzicală a început în 2012, când a participat la cel de-al treilea sezon al competiției de cântat, The Voice. După încheierea emisiunii, Martinez a început să se concentreze pe cariera ei muzicală independentă. În februarie 2013, a lansat primul ei single, „Dollhouse”. Mai târziu în acel an, a semnat un contract cu Atlantic Records și a lansat primul ei EP, Dollhouse. De-a lungul anilor, numărul fanilor ei a crescut constant, pe măsură ce din ce în ce mai mulți ascultători au fost atrași de estetica ei înfricoșătoare și de vocea ei fermecătoare. În 2015, a lansat primul ei album complet, Cry Baby. Albumul a devenit instantaneu un favorit al fanilor și ulterior a atras atenția masivă a publicului larg în 2020. Albumul a revenit în topurile Billboard 200 după ce piesa „Play Date” a devenit virală pe TikTok și a primit certificare de platină RIAA de 2x. Albumul are peste 3,5 miliarde de stream-uri la nivel mondial, iar fiecare piesă a primit certificare de aur sau superioară. În 2019, a lansat al doilea album de studio, K-12, care a debutat pe locul 3 în topul Billboard 200, pe locul 1 în topul Billboard Alternative Album și pe locul 1 în topul Billboard Soundtrack. Albumul a fost nominalizat la premiul „Top Soundtrack” la Premiile Billboard Music în 2020. Împreună cu albumul, Martinez a scris, regizat și co-creat costumele pentru un film de 90 de minute care cuprinde temele albumului. În ziua lansării, a fost al șaselea film cu cele mai mari încasări din Statele Unite. Toamna anului 2020, a lansat EP-ul After School. Cel de-al treilea album complet, Portals, urmează să fie lansat pe 31 martie 2023. Martinez a distribuit indicii și teaser-e pe toate platformele de socializare, care acum au 115 milioane de vizualizări, demonstrând loialitatea și răbdarea milioanelor de fani ai săi.-