Recenzie: Everything I’m Missing – The Thing With Feathers

Recenzie: Everything I'm Missing - The Thing With Feathers

Odată cu lansarea ultimului lor single, „Everything I’m Missing”, The Thing With Feathers îmbină fără efort sensibilitatea lor de alt-rock cu stilul pop-rock al anilor 2000. Rezultatul este cel mai nostalgic sunet din catalogul trupei din Nashville, dar cu aceeași imediatețe a celorlalte lucrări ale lor. Pare mai puțin a privi în trecut și mai mult a realiza că trăiești în prezent. Partea instrumentală se bazează pe punctele forte ale trupei: bass dulce-amar, tobe puternice și refrene memorabile, toate redându-se într-un mix curat și clar. Însă, compoziția aduce o atenuare a piesei, transmițând durere mai mult decât putere. În momentul în care o secțiune capătă momentum, se eliberează într-o cădere liberă. Totul rulează fermecător ca niște valuri, permițând vocii blânde dar dominante să se desfășoare.

Emoția centrală a piesei „Everything I’m Missing” este mult mai dificil de definit decât la o primă privire. Poezia versurilor (printre cele mai bune ale formației până în prezent) sugerează ceva mai subtil decât FOMO. „În ultima vreme, sunt atrasă de această mișcare constantă / Nu-mi permit să mă stabilesc.” Cuvintele se mișcă ca o piatră netedă peste apă, amenințând să se scufunde în adâncul mării. Sentimentul amenințător că totul ar putea fi aruncat brusc în întuneric la o notificare de moment este pregnant în sunet și versuri. Remarcând cât de deconectată te poate face viața, mai ales când se schimbă atât de rapid („prinsă în această visare, și ea continuă încontinuu”), vâltoarea turneelor și a spectacolelor este incontestabil o forță motrice în spatele subiectului acestei piese. Este incitant să fii prins în această mișcare, dar poate fi și dificil de procesat.

The Thing With Feathers și-au făcut un nume în scena muzicală underground a Nashville-ului prin rifurile lor de alt-rock neînduplecate. La fel de dedicați introspecției precum dansului, discografia trupei este legată de atractivitatea viscerală. „Everything I’m Missing” este doar cel mai recent single care anunță EP-ul lor viitor. 2022 a fost anul în care trupa a intrat în viteză maximă: lansând mai multe single-uri, turnee și fiind prezentă la South By Southwest. Odată cu lansarea iminentă, acest an va fi fără îndoială și mai mare pentru The Thing With Feathers.