Recenzie: VOID – Melanie Martinez

Recenzie: VOID - Melanie Martinez

Melanie Martinez are o proclivitate naturală de a include detalii meticuloase și estetici sinistre de-a lungul carierei sale artistice. Muzica ei este adesea legată de cântece și proiecte anterioare, făcând ca fanii să-și anticipeze și mai mult următoarele lansări. Cel mai recent single al său, „VOID”, continuă cu conceptul vieții de apoi găsit în cântecul său de succes, „DEATH”. Ea le oferă fanilor o perspectivă mai profundă asupra mecanismului său interior, menținând în același timp misterul caracteristic. Pe parcursul piesei, ea descrie gândurile anxioase care-i trec prin minte, mărturisind că adesea supragândește și critică dur propria persoană. Piesa începe cu Martinez repetând introducerea înfricoșătoare, „În vid, în vid”, înainte de a începe primul vers. Versul stabilește imediat scena vulnerabilă, încheindu-se cu versurile: „În mine rămân lucruri mâncate de viermi // Injectate de societate // Nu e nimeni aici în afară de mine să mă judece.” Ea recunoaște că este propriul ei cel mai mare dușman. Ea a fost absorbită de gândurile negative pe care societatea i le-a impus. Chiar și atunci când este singură, tot se simte evaluată după aceste standarde sociale – standarde pe care nimeni nu le poate îndeplini. În pre-refren, ea continuă mesajul de dezgust de sine cu versurile „Urăsc ceea ce eram înainte”. Martinez se referă probabil la fostul ei personaj, Crybaby, care a fost prezent în proiectele anterioare. În single-ul anterior, „DEATH”, acest personaj a fost ucis și reînviat într-un nou personaj. Ea le-a făcut clar fanilor că Crybaby este cine era odată, dar acest nou personaj este cine este acum. Apoi, pre-refrenul continuă cu versurile sumbre „Mă tem că nu voi trăi să văd ziua de mâine // Cineva să-mi spună dacă asta e Iadul”, înainte de a trece la refrenul sincer emoțional. Martinez cântă „Trebuie să scap de vid // Nu există altă opțiune, da // Încerc să opresc vocile // Vidul m-a mâncat”. Ea strigă în ajutor în timp ce este blocată în această depresie severă. Ea se simte înghițită de întuneric fără speranța de a scăpa – întunericul fiind propriul ei dezgust de sine. Vidul în care este blocată este un purgatoriu inescapabil care o determină să repete încontinuu același pattern distructiv. Martinez recunoaște răul, dar nu pare să se oprească. Ea transmite acest lucru cu versurile „Ca un preot în spatele pereților de confesiune, mă judec pe mine însămi // Stând în genunchi pe o rașchetă de metal // Năpârlită ca un corp care a murit și eu însămi // Încâlcită în propriile intestine // Trebuie să scap de vid”. Această metaforă morbă ilustrează cum Martinez se judecă dur pentru lucrurile negative pe care numai ea le vede în ea însăși. Ca rezultat, ea impune pedepse severe care devin un ciclu macabru din care nu poate scăpa. Ea este pierdută în acest vid întunecat, luptând pentru o cale de întoarcere către lumină – către iubirea și acceptarea de sine. Această perspectivă unică asupra auto-disprețului și a bolii mintale exemplifică în mod clar abilitatea nativă a lui Martinez de a-și transforma cele mai adânci necazuri într-o capodoperă înfricoșător de frumoasă.

VOID ocupă un loc special atât în inima lui Martinez, cât și în inimile fanilor devotați ai săi. Este prima piesă pe care artistul a produs-o în întregime de unul singur. Piesa începe cu acorduri de chitară de înaltă calitate cântate fingerstyle, sprijinite de acordurile de la clape. După câteva măsuri, vocea lui Martinez este modificată cu un efect vocal înfricoșător în timp ce repetă afirmația „în vid”. Pe măsură ce continuă, afirmația se accelerează și crește în volum, reprezentând auditiv anxietatea neobosită pe care o simte în această iad personal. Piesa curge ușor de aici în linia de bas constantă care duce spre refren, însoțită de vocile impresionante ale lui Martinez. Linia de bas se evidențiază din mai multe motive. În primul rând, este cântată într-un registru care ar putea fi captat pe o chitară normală, dar este cântată pe un bas. Mai mult decât atât, este chiar mai unică pentru că Martinez a mărturisit că linia melodică superioară de la bas a fost melodia exactă pe care a compus-o într-un voice memo când a scris inițial melodia. Ca rezultat, refrenul și versurile s-au născut din linia de bas. Împreună cu basul, Martinez a adăugat inițial un ritm de tobe sintetizator care a fost ulterior înlocuit de interpretarea live a toboșarului său, auzită în înregistrarea finală. În a doua jumătate a versului, există sunete de clopoțel sintetizator cu trei note la sfârșitul fiecărei linii, care adaugă un plus de fantezie producției. Această adăugire încetează în pre-refren, în timp ce Martinez se pregătește pentru un refren plin de pasiune. Apoi, în refren, simbolul high-hat menține ritmul, iar notele sintetizatorului aerian sunt cântate în fundal. În acest moment, energia ridicată îi permite lui Martinez să-și exprime toate emoțiile și să strige în vid. Restul piesei păstrează o structură constantă în cadrul refrenelor și versurilor, permițând solistei să ghideze cu ușurință ascultătorul prin versurile profund vulnerabile. Întreaga piesă curge frumos împreună, evitând să copleșească publicul și asigurându-se că mesajul critic este auzit clar. „VOID” fiind prima piesă produsă integral de Martinez, aceasta demonstrează talentul incontestabil al acesteia și capacitatea sa de a se descurca nu numai ca o cântăreață și compozitoare captivantă, ci și ca un producător talentat.

Melanie Martinez este o cântăreață și compozitoare americană din Queens. Cariera sa muzicală a început în 2012, când a participat la al treilea sezon al competiției de cântat „The Voice”. După încheierea spectacolului, Martinez și-a îndreptat atenția spre cariera sa muzicală independentă. În februarie 2013, ea a lansat primul său single, „Dollhouse”. Mai târziu în acel an, ea a semnat un contract cu Atlantic Records și a lansat primul său EP, „Dollhouse”. De-a lungul anilor, fanii săi s-au înmulțit în mod constant, pe măsură ce mai mulți ascultători au devenit fascinați de estetica ei înfricoșătoare și de vocea ei mesmerizantă. În 2015, ea a lansat primul ei album complet, „Cry Baby”. Albumul a devenit instantaneu unul dintre preferatele fanilor și ulterior a atras atenția masivă a publicului larg în 2020. Albumul a revenit pe Billboard 200 după ce piesa „Play Date” a devenit virală pe TikTok și a obținut certificare dublă RIAA Platinum. Albumul are peste 3,5 miliarde de stream-uri la nivel mondial, iar fiecare piesă a obținut certificare Gold sau superioară. În 2019, ea a lansat al doilea album, „K-12”, care a debutat pe locul 3 în clasamentul Billboard 200, pe primul loc în clasamentul Billboard Alternative Album și pe primul loc în clasamentul Billboard Soundtrack, obținând o nominalizare la „Top Soundtrack” la Billboard Music Awards 2020. Împreună cu albumul, Martinez a scris, regizat și a colaborat la designul vestimentar al unui film de 90 de minute care cuprinde temele albumului. În ziua lansării, a fost a șasea cea mai profitabilă peliculă din Statele Unite. În toamna anului 2020, ea a lansat EP-ul „After School”. Recent, al treilea album complet al său, „Portals”, a fost lansat pe 31 martie 2023. Ea va merge în turneu în această vară, așa că verificați conturile ei de social media pentru a vedea dacă va ajunge într-un oraș aproape de voi!

adrian-author

Adrian este jurnalistul nostru loial, în căutare de răspunsuri la toate întrebările tale despre muzică, știri și anectode interesante.

Impărți