Recenzie: Who The Hell Do U Think U Are – Daimy Lotus

Recenzie: Who The Hell Do U Think U Are - Daimy Lotus

Atenționare: Agresiune Sexuală. Noul single al lui Damiy Lotus este o piesă pop-rock plină de foc despre lupta împotriva sistemului patriarhal. Exact în timp pentru Luna conștientizării violenței sexuale, cântăreața abordează misoginismul și hărțuirea cu care femeile se confruntă în fiecare zi și care adesea este ignorată. Femeile se tem să-și apere poziția și să spună nu, se terorizează gândul că ce ar putea urma în schimb ar putea fi chiar mai rău. În „Who The Hell Do U Think U Are”, Lotus ia poziție împotriva acestor sexiști și prădători. Ea pornește imediat un mesaj puternic prin crearea unei scene odioase. Ea cântă: „Scoate-ți mâna de pe piciorul meu// Ține doar-ți ochii pentru tine// Hmm, văd cele mai rele intenții ale tale// Până acum mi-am învățat lecția// Cine crezi că ești?”. Ea ilustrează această scenă în care un bărbat încearcă să o atingă într-un mod la care ea nu consimte. Ea a învățat pe pielea ei că trebuie să lupte înapoi, și asta face. Ea este revoltată de acțiunile acestui bărbat și ale tuturor bărbaților care au venit înaintea lui. Apoi, în pre-refren, ea abordează un subiect foarte controversat, dar extrem de important, cu versurile: „Știu că nu toți bărbații// Dar totuși este o problemă// Pentru că sunt suficient de mulți// A merge acasă noaptea nu ar trebui să fie o problemă// Dar totuși este o problemă.” Fiecare femeie știe că nu sunt toți bărbații, dar când una din trei femei a fost agresată sexual, ne face să ne fie frică de bărbații în care nu avem încredere, cu atât mai puțin de cei pe care nu-i cunoaștem. Când suntem singure în timpul nopții, ne este teamă să mergem pe stradă. Când vedem un bărbat pe trotuar, trecem de partea cealaltă a străzii pentru a-i evita. Aceasta este o reacție de supraviețuire după secole de a fi fost victime ale acestor fapte odioase. Lotus continuă cu versuri profunde în refren, descriind viziuni dezgustătoare din societate. Ea cântă: „El spunea că ea vrea mai multă atenție// Se vede după cât de puține haine poartă// De ce sunt atât de rea?// Pentru că nu accept asta cu ușurință// Cine crezi că ești?”. Atât societatea, cât și sistemul de justiție de multe ori aruncă vina pe victimă, în loc să o pună pe agresor. Acest concept este infuriant pentru victime și pentru susținătorii lor. Niciun alt crimă nu acuză victimă, deci de ce supraviețuitorii violenței sexuale trebuie să sufere interogatorii? Lotus este legitim furioasă și exprimă această furie în această piesa. În această eră a mișcării #MeToo, femeile se tem în continuare să vorbească; dacă credeți că nu cunoașteți pe nimeni care a fost victimă, gândiți-vă din nou. „Who The Hell Do U Think U Are” este o piesă extrem de puternică care încapsulează perfect acest mesaj vital, amintindu-le victimelor că nu sunt vinovate și avertizând agresorii că nu ne-am terminat lupta.

„Who The Hell Do U Think U Are” merită o producție intensă care să se potrivească mesajului pasionat, asigurându-se totuși că nu acoperă versurile. Lotus execută impecabil acest lucru pe parcursul melodiei, oferind o melodie care rămâne în mintea audienței, făcând astfel sigur că nu uită niciodată piesa. Piesa începe cu o introducere de sintetizator stins care trece treptat în versuri. Vocile angelice ale lui Lotus încep versurile, însoțite de chitara electrică în fundal. Când ajunge pre-refrenul, ritmul tobelor este introdus, adăugând o energie suplimentară plină de nervozitate. Apoi, tobele se stinge pentru prima jumătate a refrenului, focalizându-se pe versuri, înainte de a se reaprinde pentru post-refren. În al doilea vers, tobele și chitara rămân, menținând un ritm constant. În punte, ritmul încetinește și producția se reduce la o chitară stinsă și sintetizatorul stins găsit la introducere, amplificând climaxul emoțional al piesei. Lotus încheie piesa cu încă un refren cu energie ridicată care se termină brusc într-un stil tipic pop-punk. Pe tot parcursul melodiei, vocile pasionate ale lui Lotus interpretează impecabil versurile, arătându-și în același timp abilitățile deosebite de compoziție. „Who The Hell Do U Think U Are” este perfect realizată pentru a reflecta atmosfera plină de nervozitate, asigurându-se că versurile importante nu sunt eclipsate.

Daimy Lotus este o cântăreață și compozitoare olandeză de pop-punk/rock, inspirată de artiști precum Gayle, yungblud și Fletcher. Ea este o mare susținătoare a sănătății mentale și folosește muzica ei pentru a inspira pe alții să fie ei înșiși adevărați și autentici. Se consideră în primul rând o compozitoare și și-a făcut o carieră din a scrie pentru alți artiști, cum ar fi Paris Hilton, Phuture Noize și Julian Jordan, doar câteva exemple. În prezent, ea se concentrează în principal pe cariera solo și a lansat până acum trei single-uri în acest an, inclusiv „Who The Hell Do U Think U Are”. Dacă iubiți muzica pop rock împuternicitoare, plină de entuziasm, asigurați-vă că verificați și celelalte piese ale lui Daimy și urmăriți-o mai jos.