Not Waving but Drowning este un poem scris de Stevie Smith și a fost publicat în 1957. Poemul detaliază evenimentul în care un bărbat care se îneca și mișcările sale eratice ale brațelor sunt confundate de observatori cu un salut entuziast. Poemul este povestit prin perspectiva schimbătoare a persoanei întâi și a celei de-a treia. Simbolic, Not Waving but Drowning este o mărturie a identității cu o perspectivă dublă: contrastul drastic dintre aparența exterioară și sinele interior. În cel mai recent single al lor, „You Look Like You Can’t Swim”, Matilda Mann explorează acest contrast dintr-o poziție opusă. „You Look Like You Can’t Swim” este o parabolă despre modul în care percepția publică și aportul alimentează o încredere în sine înmuiată în îndoieli de sine.
„You Look Like You Can’t Swim” se concentrează pe faptul că cel mai rău critic al tău ești chiar tu; până la punctul în care ne forțăm inconștient să trăim în incertitudine și indecizie. Melodia începe cu sunete invitaționale de corzi acustice, în timp ce artistul nostru livrează primul vers, iar vizionarii videoclipului muzical îl văd pe Mann privind anxios spre imensul ocean în fața lor. Acest videoclip muzical este și primul regizorat al artistului nostru. În acest vers de deschidere, Mann oferă imagini bogate care ne oferă înțelegerea efectelor autocriticilor aspre. Primele două versuri sunt: „Obișnuiam să fiu peștele care trăiește într-un acvariu. În zilele noastre, pari un morsel făcut din nisip.” Când trăiești într-un acvariu, ești expus publicului și lăsat să internalizezi remarcele externe făcute despre tine. În cele din urmă, greutatea acestora reduce la nimic valoarea ta de sine. Aceasta nu numai că distorsionează percepția noastră despre sine, dar ne face dependenți de reasigurarea celorlalți, chiar și atunci când ne găsim în afara acvariului de pești, într-un „spațiu” – o idee pe care artistul nostru o abordează în al doilea vers. În videoclipul muzical, refrenul cântat ca un cântec de leagăn subliniază manifestarea acestei imagini. Pe măsură ce viorile pline de intensitate se alătură melodiei acustice, Mann sare într-o piscină cu un salvamar în apropiere. În timp ce greutatea apei îl trage pe artistul nostru la fundul piscinei, acesta are viziuni ale fundului oceanului, înconjurate de pești, înainte de a fi scos de salvamar. Aceasta marchează o schimbare de atitudine, totuși: s-au simțit „pește … care nu poate înota” prea mult timp. Ceea ce urmează după aceea în videoclipul muzical concentrat pe simetrie, vibrant (care te face să te întrebi dacă Mann a fost vreodată protejatul lui Wes Anderson), este hotărârea de a „înota”. Artistul nostru recunoaște în al treilea vers că această determinare nou descoperită îl face să se simtă ca și cum „aleargă pe o bandă rulantă în mișcare în sens invers”, dar în loc să se descurajeze, își bazează această tulburare pe faptul că „gândește prea mult”. Demonstrează că, cu eforturi conștiente, ne putem distanța de îndoieli de sine. Și în timp, nu doar că vom „înota departe” cu încredere, dar nu ne vom mai baza pe reasigurarea celorlalți în momente de incertitudine.
Matilda Mann este o cântăreață și compozitoare londoneză care are un viitor strălucit în muzică. Cu suport continuu din partea posturilor de radio populare și a revistelor (atât în țară, cât și în străinătate), nu este greu de văzut că artistul posedă un talent care trebuie împărtășit. Discografia lui Mann este o colecție de piese cu genuri muzicale variate, bazat pe chitara acustică, care fac ascultătorii să se imagineze în filme precum Asteroid City și The Darjeeling Limited. „You Look Like You Can’t Swim” este ultimul single inclus în al treilea său EP care poartă același titlu. EP-ul recent al lui Mann ilustrează dulcea îmbrățișare a liniștii și vulnerabilității într-un singur suflu – reflectând pacea interioară impresionantă pe care toți noi ne străduim să o atingem. Fanii care vor participa la festivalul Kendall Calling în Penrith, Marea Britanie, săptămâna viitoare, pe 27 iulie, vor avea ocazia de a o vedea pe artistă live la pavilionul Calling Out. Dar dacă nu vă puteți bucura de aceasta, aveți o a doua șansă de a o vedea pe Mann în concert la Live At Leeds In The City: 2023, pe 14 octombrie. Până atunci, cel mai bun mod de a susține construcția către primul album al acestui artist inspirator este prin iubirea virtuală sub forma de stream-uri, aprecieri și urmăriri.