Din 2013, echipa Swarm Factory animează nopțile din Franța prin organizarea de petreceri în warehouse-uri, în principal de genul minimal și micro house. Cu ocazia următoarelor lor evenimente, Undoing Time – de data aceasta într-un club –, echipa se deschide pentru Trax și ne povestește despre istoria lor, sursele lor de inspirație și organizarea de evenimente. Pentru a-i găsi, mergem la Machine du Moulin Rouge pe 15 iunie.
Crew/Swarm Factory, este o bandă de șase prieteni care și-au făcut primele arme cu ocazia unei petreceri de Anul Nou organizată în mod improvisat acum câțiva ani. De atunci, îi putem găsi în depozite unde mii de oameni se adună pentru a-i vedea pe miniștrii scenei muzicale românești, precum Cezar, Priku, Arapu, Dan Andrei sau Mihigh, dar și artiști locali precum parizianul de origine cehă Varoslav sau Janeret de la Yoyaku Records… Cu toate acestea, deși inițial pasionați de muzica techno, Crew Factory se impune treptat ca fiind colectivul micro parizian al momentului, cu un public în creștere de la an la an.
Swarm Factory, Crews Factory, Undoing Time… Suntem un pic confuzi.
La bază, colectivul nostru organizează petreceri în depozite numite Swarm Factory, dar numele asociației noastre este Crews Factory. Utilizăm rareori acest al doilea nume, este mai mult o denumire socială. În ceea ce privește petrecerile noastre în cluburi, ele se numesc Undoing Time.
Cum s-a creat această asociație?
Suntem cinci prieteni din copilărie care s-au cunoscut la internat, plus încă un alt prieten pe care îl cunoaștem de patru ani. Prima petrecere pe care am organizat-o a fost complet neașteptată. Prietenul nostru cofondator Alexis găsise o sală pentru Anul Nou 2013. Vroiam să organizăm o petrecere cu prietenii noștri și cu prietenii prietenilor noștri, nimic mai mult. Ne-am gândit că în loc să sărbătorim într-o casă cu 30 de oameni, vom închiria o sală. Numai că locația era prea mare; în loc să găsim 100 de mp, am găsit 800 de mp. Deci ne-am gândit de ce să nu facem o petrecere acolo. Nu aveam experiență deloc, am luat bilete cu intrare pentru a acoperi costurile sălii și prietenii noștri au mixat. Am reușit să vindem 350-400 de bilete în avans, chiar dacă totul a fost foarte rapid și la repezeală! În ziua respectivă, ne-am întrebat cum vom organiza garderoba; nu aveam nimic, așa că am luat niște plase de șantiere pentru a agăța hainele – era un pic efect de bricolaj, dar este una dintre cele mai bune petreceri în ochii noștri.
Care sunt principiile voastre pentru un eveniment reușit?
Ecuatia este destul de simplă, până la urmă. Muzică bună, cu o programare frumoasă și un sistem audio de calitate, o scenografie reală, aceasta este ceva foarte important pentru noi, deoarece oferim o imersiune reală atât vizuală, cât și sonoră. Și mai presus de toate, o atmosferă și o vibrație familiare. Suntem cu adevărat o gașcă de prieteni care organizează petrecerile pentru a fi plăcute și pentru a se bucura, atât organizatorii, cât și barmanii; noi avem cu adevărat simțul detaliului pentru a satisface la maximum publicul. De exemplu, întotdeauna cerem securității să ofere apă, ne place să avem grijă de cei care ne susțin. În plus, încercăm mereu să obținem feedback pentru a ne îmbunătăți, ne place să avem un public respectuos și, mai presus de toate, actor de viata noastră, nu doar consumator. Aceasta este fundamentul de a primi oameni în casa ta, în cele din urmă.
Citește și
Paris: un studio de cinema cu 1.200 mp terasă se transformă în club underground pentru o noapte
Ați exportat colecția voastră în toată Franța în ultimii ani.
Guillaume, care este dezvoltator imobiliar în timpul zilei, ne-am gândit, de ce să nu organizăm petreceri în toată Franța. Ne-am încălzit și am ajuns în Lille, Lyon, Montpellier și Rouen. Și este adevărat că ne-am răspândit un pic fără să încercăm să ne consolidăm mai întâi pe scena pariziană. De un an încoace, am decis să ne concentrăm din nou pe scena pariziană și pe regiunea Ile-de-France în general. Este destul de complicat să-ți dezvolți numele, marca în cadrul unei petreceri, când faci una la fiecare trei luni și vrei să acoperi toată Franța. Publicul te uită, parteneriatele… aveam impresia că începem de la zero de fiecare dată, așa că am preferat să ne concentrăm pe regiunea pariziană.
Care credeți că este particularitatea publicului vostru?
Publicul nostru are în general între 22 și 35 de ani și avem noroc, cred, de a avea un public destul de matur, care vine cu adevărat din dragoste pentru muzică. În plus, nu facem petreceri uriașe, facem mai ales evenimente intime cu 600-800 de persoane… Acest public „aflat la curent”, în cele din urmă, este cel care creează spiritul petrecerilor noastre! Oamenii sunt mai haiosi, se costumează, atmosfera este foarte relaxată și prietenoasă. Toată lumea știe în general „cum să se comporte”, există foarte puține abateri și asta este foarte important pentru atmosferă.
Care este conceptul petrecerilor Undoing Time?
Conceptul petrecerilor Undoing Time este de a redescoperi cluburile clasice, dându-le un alt decor, cu mult efort pus pe scenografie. Suntem uneori supuși anumitor constrângeri care ne împiedică să ne reinventăm în totalitate, constrângeri financiare sau normative cu regulamentele destul de stricte ale cluburilor. Clubul este o modalitate de a te bucura artistic, deoarece în club poți cu adevărat să creezi programe frumoase, cum ar fi Priku back-to-back cu Cezar all night long, (prevăzut pentru 15 iunie la Machine, NDR). Este ceva care este pentru noi foarte interesant. În această sezonă vom păstra exact acest format back-to-back all night long pentru fiecare dintre petrecerile noastre Undoing Time, pe 29 iunie vom avea, de exemplu, șeful de la Discobar Lamache și Digby, va fi foarte tare.
De ce această trecere către micro/minimal, în timp ce în trecut programați artiști techno?
La început eram mai mult techno, un techno mai mental, dar ne plăcea și minimalul și micro-ul. La început, am rămas în această nișă, apoi într-un moment dat nu mai voiam să facem techno pentru că publicul care venea nu mai corespundea cu noi – la Paris, noise-ul a devenit din ce în ce mai important. Petrecerile au evoluat, nu neapărat în acord cu imaginea noastră, nu voiam să facem această trecere. Așa că am facut o trecere în direcția opusă, ideea de a organiza petreceri house ne bântuia mintea. Vrem ca petrecerile noastre să ne reprezinte și să avem un public care să fie în acord cu noi. Sincer, am primit mult mai multe lovituri la capitolul muzical acum! Vream să promovăm o scenă mai atentă, mai construită, mai puțin violentă și mai subtilă și se vede asta! DJ-ii sunt, în general, mai în vârstă și cer un preț mai mic, dar în final au mai multă experiență, mai mult groove! Încă vrem să organizăm petreceri, dar să ne facem plăcere chiar dacă ascultăm încă mult techno.
Ar trebui să aveți destul de multe povestiri crocante, după atâta timp…
O seară, agenții de securitate nu au venit, era miezul nopții și nu răspundeau. Ne-am descurcat și am găsit altă agenție de securitate, dar între timp, a fost fotograful cu lanterna lui care s-a ocupat de percheziționarea oamenilor la intrare, a fost amuzant. Am găsit, de asemenea, oameni făcând sex la ultima petrecere a noastră, așa că avem o fotografie cu un tip cu pula afară. La warehouse-ul nostru din 2 martie, de asemenea, am avut probleme cu East End Dubs, pe care am vrut să-l aducem de la Londra. Ningea peste tot în acea perioadă și 3 zboruri ale lui au fost anulate. Numai în cea de-a patra încercare am reușit să-l aducem. Între zborurile anulate și drumurile acoperite de zăpadă care nu pot fi parcurse, a fost o adevărată gălăgie, dar am reușit să facem acest lucru!
Cum decurg întâlnirile voastre înainte de petrecere?
Ne distrăm, râdem foarte mult și suntem foarte amatori de pastis – o sticlă pentru fiecare poate merge. Suntem cu adevărat o familie, Swarm sunt prieteni din copilărie, desigur, dar includem și pe deplin oamenii care ne-au însoțit de atunci. Încercăm cu adevărat să creăm povești frumoase. Această latură umană este esențială, nu ne luăm prea mult în serios. Iubiții noștri iubesc muzica comercială, deci ne distram în continuare cu ele. Nu suntem maniaci ai sunetului. Pentru noi, important este plăcerea și să nu ne luăm prea în serios.
Acest lucru se referă la ideea grupului vostru Swarm Family.
Am lansat asta împreună, eu și Guillaume, deoarece ne-am gândit că trebuie să creăm cu adevărat un loc de schimb de informații, care ne-ar permite să strângem informații despre ceea ce oamenii cred despre petrecerile noastre. Postăm chestionare acolo, dar și concursuri. Ne permite să adoptăm și un ton de comunicare puțin mai familiar, ceea ce ne place foarte mult.
Ce asculți în cască în acest moment?
Mihai Pol. Este un geniu mare, ne-ar plăcea să-l bookăm, dar tocmai a fost la Paris, așa că nu știm încă. Ne place foarte mult și Markus Nikolai. Ascultăm mult Perlon vechi, este o casă de discuri cu multe lansări foarte diverse. De altfel, Guillaume a cumpărat prima înregistrare pe vinil Perlon a lui Markus Nikolai lansată în 1997, are niște beat-uri, dar este foarte melodic – în concluzie, este genial. Și în seturile de DJ, Zip este și el un monstru pe care ne-ar plăcea enorm să-l bookăm! Și tot ce este de pe eticheta Nervmusic, cea a lui Denis Kaznacheev, ascultăm foarte mult.
Care este următorul pas pentru voi?
În iulie, vom organiza un open air de două zile, în parteneriat cu orașul Saint-Denis și cu Kumquat, colectivul care organizează petreceri la Bellevilloise. Ideea este să oferim o mulțime de activități sportive după-amiaza, într-o atmosferă familială, cu o scenă mai relaxată și începând cu ora 17/18, o programare bună cu muzică minimală într-un loc foarte frumos, lângă canalul Saint-Denis, chiar lângă Stade de France. Este un fel de final a tot ce am încercat să dezvoltăm pe parcursul anului, atraind un public un pic mai matur și responsabil, pentru a realiza ceva mai eclectic și multidisciplinar.
Cuvântul de încheiere.
Distractie placuta, respectati-vă, respectați-ne și, mai presus de toate, nu vă luați prea în serios!